24. marts 2014

The floor is made of lava

Har nu i snart et år lyttet til The Floor is Made of Lava, det vil altså sige at jeg har lyttet til dem lige siden jeg opdagede at de eksisterede sidste år i min læseferie, hvilket var meget sent at opdage deres eksistens (alt for sent!). Men gud hvor jeg altså virkelig elsker de gutter! Jeg opdagede bandet igennem denne Tak Rock Royal Beer reklamefilm, og begyndte straks at høre mange af deres andre sange, og købte derefter deres albums og en band t-shirt (man er vel ægte fan).


Den 20. septemper var jeg i Tivoli og høre dem spille til fredagsrock, og jeg stod da også allerforest i min Lava-trøje sammen med en rigtig god veninde og skrålede med af mine lungers fulde kraft, samtidig med at jeg savlede lidt over forsangeren Tobias Kippenberger! Koncerten er den bedste jeg har været til i mit liv, og mit største "musikønske" er at de snart tager på tour igen, så jeg kan få lov til at opleve dem live endnu en gang. 
Her er et billede jeg tog til koncerten:

Jeg har prøvet at udvælge 6 af mine yndlings "Lava"-sange (2 sange fra hver af deres albums), men det var virkelig ikke nemt, da jeg elsker alle deres sange uden undtagelser! Jeg vil starte med at præsentere sangen fra Royal Beer reklamen, som fangede min interesse og gjorde at jeg opdagede Lava-drengene. 
Sangen hedder "Traditional 84" og er fra deres seneste album "Kids & Drunks": 

Her er "God Save Henri", som også er fra "Kids & Drunks" albummet:  


"All Outta Love" er fra deres andet album "Howl At The Moon", og denne sang er nok den, jeg har gået og skrålet mest til. Jeg har den konstant på hjernen, hvilket også passer mig helt fint, for jeg elsker den! 


Her er "Harder Than You Think" også fra albummet "Howl At The Moon": 


"Happy Monday" fra deres debutalbum "All Juice, No Fruit": 


"Told her I'm From Compton" fra albummet "All Juice, No Fruit":

1 kommentar:

  1. Jeg har endnu ikke hørt deres musik, men jeg vil da klart lige give dem en lytter og se, om de også er noget for mig :)

    SvarSlet